Najnowsze artykuły ze świata filtrów
Zazwyczaj wypalanie DPF następuje co 400-800 kilometrów.
DPF (Diesel Particulate Filter) jest systemem, który działa automatycznie w samochodach z silnikami diesla, dlatego nie trzeba go ręcznie włączać.
Przerwanie procesu wypalania filtra cząstek stałych może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem.
Katalizator może być regenerowany, jednak proces ten jest skomplikowany i nie zawsze opłacalny.
Profesjonalne czyszczenie filtra cząstek stałych w autoryzowanym serwisie specjalizującym się w regeneracji DPF/FAP pozwala na przywrócenie fabrycznych parametrów podzespołu.
Filtr DPF jest istotnym elementem układu wydechowego w pojazdach z silnikami Diesla, którego zadaniem jest zatrzymywanie szkodliwych cząstek stałych i zanieczyszczeń.
Tak, istnieje możliwość oczyszczenia zablokowanego filtra DPF, jednak skuteczność tego procesu zależy od stopnia zapchania i wybranej metody czyszczenia.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze objawy świadczące o tym, że filtr może wymagać wymiany lub regeneracji:
Aby uniknąć zapchania filtra cząstek stałych w samochodzie z silnikiem Diesla, należy przestrzegać poniższych zasad:
Objawów uszkodzonego katalizatora może być kilka. Na szczególną uwagę zasługują nieuzasadnione kłopoty z rozruchem silnika. Mogą dojść także falujące obroty, spadek mocy, wzrost spalania oraz hałas podczas jazdy, który dochodzi spod pojazdu.
Wbrew pozorom kradzieże filtrów DPF zdarzają się dosyć często, ponieważ są to bardzo wartościowe komponenty. Ich wnętrze zbudowane jest często z rzadkich i drogich metali, takich jak rod, pallad oraz platyna. Niestety kradzieże tych części są dla złodziei dosyć łatwe i niekiedy trudno się przed tym uchronić. Co więcej, za wycięcie i jazdę bez filtra cząstek stałych grozi w Polsce mandat w wysokości od 1500 do 5000 złotych oraz zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Są to więc poważne konsekwencje i spory problem dla właścicieli samochodów.
Samodzielna regeneracja filtra DPF polega na przeprowadzeniu procesu, który pozwala usunąć nagromadzoną w nim sadze.
W celu zadbania o Twój filtr DPF tak, aby działał on, jak najdłużej i jak najlepiej musisz przede wszystkim pamiętać o unikaniu jazdy na krótkich trasach oraz o utrzymaniu obrotów na odpowiednim poziomie.
Aby uniknąć zatkania filtra DPF, należy regularnie jeździć w warunkach umożliwiających jego wypalanie.
Gromadzące się w filtrze DPF niewypalone cząsteczki stałe powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności.
Najlepszym rozwiązaniem na zapchany filtr DPF, jest wyczyszczenie go w specjalistycznej myjce, w dedykowanej do tego firmie.
Nasz ekspert udzieli niezbędnych informacji
lubPodaj nam swój numer VIN, aby idealnie dopasować części do Twojego pojazdu