Baza wiedzy

Co ile trzeba czyścić filtr DPF? Po czym poznać, że jest zapchany?

Czyszczenie filtra DPF (filtra cząstek stałych) zależy od stylu jazdy kierowcy, rodzaju silnika oraz samego filtra – z reguły jednak filtry DPF wymagają czyszczenia co 100 000 do 150 000 kilometrów

26 listopada 2024

Czyszczenie filtra DPF (filtra cząstek stałych) zależy od stylu jazdy kierowcy, rodzaju silnika oraz samego filtra – z reguły jednak filtry DPF wymagają czyszczenia co 100 000 do 150 000 kilometrów, ale w przypadku intensywnej jazdy po mieście z krótkimi trasami, proces czyszczenia może być konieczny wcześniej. Warto monitorować stan filtra i regularnie korzystać z usług diagnostycznych, które pozwalają określić, kiedy należy przeprowadzić czyszczenie, aby uniknąć zapchania filtra i związanych z tym kosztownych napraw.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Masz pytania?

Zadzwoń!
Chętnie doradzimy

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Zapchany filtr DPF może objawiać się kilkoma symptomami - do najczęstszych należy spadek mocy silnika, problem z przyspieszaniem oraz zwiększone zużycie paliwa. W samochodach wyposażonych w system monitorujący stan filtra DPF, zapchanie często jest sygnalizowane przez kontrolkę silnika na desce rozdzielczej. Dodatkowo, przy zanieczyszczonym filtrze mogą występować problemy z układem wydechowym, takie jak dymienie z rury wydechowej – szczególnie czarny dym w przypadku nadmiernego spalania paliwa.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Czy na przeglądzie sprawdzają filtr DPF?

Podczas standardowego przeglądu technicznego nie zawsze sprawdza się stan filtra DPF, chyba że są jednoznaczne wskaźniki ku temu. Jednakże, w przypadku nowszych pojazdów, które wymagają przeprowadzenia diagnostyki komputerowej, specjalista może przeprowadzić testy na stan filtra, sprawdzając poziom zanieczyszczeń i ewentualną potrzebę czyszczenia. Warto pamiętać, że w niektórych krajach, w szczególności w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla, przeglądy mogą obejmować także kontrolę układu wydechowego, w tym filtra DPF, w celu spełnienia norm emisji spalin.

Czy na przeglądzie sprawdzają filtr DPF?

Czy można jeździć z zablokowanym filtrem DPF?

Jazda z zablokowanym filtrem DPF nie jest zalecana, ponieważ może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Zablokowany filtr DPF utrudnia przepływ gazów spalinowych, co może powodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym, prowadząc do uszkodzenia turbosprężarki czy zaworów. Dodatkowo, może to prowadzić do przegrzewania silnika oraz zwiększonego zużycia paliwa. W skrajnych przypadkach, zaniedbanie czyszczenia lub wymiany filtra DPF może doprowadzić do jego całkowitej awarii, co wiąże się z kosztowną naprawą. Regularne czyszczenie filtra i dbanie o jego stan to klucz do uniknięcia problemów z układem wydechowym.

Dodaj komentarz

Dodaj nowy komentarz o filtrach dpf fap

Oceń wpis
Aktualna ocena: 0.00
Ta witryna jest zabezpieczona przez reCAPTCHA Google. Prywatność Warunki
Dodaj nowy komentarz o filtrach dpf fap

Komentarze

Na ten moment nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Bądź pierwszy!
Zadzwoń 724 803 803

Nasz ekspert udzieli niezbędnych informacji

lub

Zostaw nam swój numer

Podaj nam swój numer VIN, aby idealnie dopasować części do Twojego pojazdu