1. Duża oszczędność kosztów – jest to właściwie najważniejszy czynnik, ponieważ czyszczenie filtra DPF i FAP wynosi zaledwie kilkaset złotych, a ceny nowego komponentu zaczynają się od 2 tysięcy wzwyż.
2. Ochrona środowiska, w którym żyjemy – dzięki regeneracji DPF / FAP redukowana jest ilość odpadów, która byłaby potrzebna do produkcji nowych podzespołów. Co więcej, czysty filtr DPF lub FAP nie zanieczyszcza naszej atmosfery.
3. Przywrócenie komfortu podróżowania autem – regeneracja filtra cząstek stałych prowadzi do odzyskania utraconej mocy i osiągów samochodu oraz do zmniejszenia emisji toksycznych spalin.
4. Regeneracja DPF / FAP zapobiega awariom – jeśli właściciel swojego pojazdu dba między innymi o ten element, zmniejsza się prawdopodobieństwo wystąpienia awarii turbiny, wtrysków lub jednostki napędowej.
5. Dłuższa żywotność filtra cząstek stałych – poprawnie zregenerowany DPF, FAP może być przez długi czas sprawny. Użytkownik auta powinien jednak w tym pomóc i stosować się do odgórnie narzucanych zaleceń dotyczących prawidłowej eksploatacji samochodu.
Podsumowując, aby regeneracja filtra cząstek stałych przyniosła oczywiste rezultaty, należy wybrać odpowiedniego specjalistę i po ukończonym procesie czyszczenia DPF nadal systematycznie serwisować pojazd, a także nie zapominać o wypalaniu filtra, wymianie oleju zgodnie z zaleceniem itp.
Czy czyszczenie filtra DPF ma sens?
Jeśli filtr cząstek stałych nie jest mechanicznie uszkodzony, to czyszczenie DPF w serwisie i samodzielne ma duży sens. Wiedz jednak, że efekty będą zależne od jakości wykonanej usługi. Zatem, jeżeli zwrócisz się o pomoc do polecanego serwisu, w którym pracują doświadczeni fachowcy i wykorzystują najnowsze technologie do regeneracji filtrów DPF / FAP, następnie zastosujesz się do pozostałych zaleceń producenta, to możesz być pewny, że podzespół popracuje bardzo długo w Twoim pojeździe. Do umówienia się na regenerację filtra cząstek stałych powinna też skusić Cię cena usługi, gdyż stanowi ona ułamek kwoty, jaką trzeba byłoby przeznaczyć na nowy komponent.
Ile kilometrów przejedziesz na zapchanym DPF?
Niedużo i wiedz, że poruszając się autem z zatkanym filtrem cząstek stałych, narażasz na problemy siebie, innych uczestników ruchu drogowego, środowisko oraz pozostałe podzespoły. Jeżeli masz podejrzenia, że w układzie wydechowym Twojego auta jest niesprawny DPF, wypal go w trasie lub umów się od razu na diagnostykę i regenerację. Specjalista, który podejmie się sprawdzenia podzespołu, oceni jego stan i zadecyduje, jaki rodzaj regeneracji / czyszczenia jest odpowiedni. Pamiętaj również, że jeżdżąc pojazdem, w którym DPF nie spełnia swojego zadania, możesz otrzymać mandat i utracić dowód rejestracyjny auta.
Czy wycięcie DPF podnosi moc?
Według powszechnej opinii wycięcie filtra cząstek stałych podnosi moc i zmniejsza zużycie paliwa. Nic jednak bardziej mylnego. Jeżeli wcześniej DPF był niesprawny, a kierowca jeździł samochodem i narzekał na komfort podróżowania, a następnie podjął się usunięcia podzespołu, będzie miał tylko chwilowe wrażenie polepszonej mocy i zmniejszonego zapotrzebowania na paliwo. Warto także wiedzieć, że niewłaściwie wykonana usługa pozbycia się filtra DPF, zaowocuje w zwiększonej emisji spalin (co jest niedopuszczalne), a także wystąpią poważne kłopoty z pracą silnika, turbo, czy wtrysków. Zatem, w naszej ocenie nie ma sensu usuwać DPF / FAP z układu wydechowego pojazdu, ponieważ grozi to poważnymi konsekwencjami prawnymi i w późniejszym czasie generuje niepotrzebne wydatki.
Komentarze
Nie polecam wycinki, grozi to dużym mandatem