Wybór między nowym, używanym a regenerowanym filtrem DPF zależy od kilku czynników, w tym budżetu, oczekiwań co do trwałości oraz stanu obecnego filtra.
Nowy, oryginalny filtr DPF to najlepsza opcja, jeśli chcemy mieć pewność co do jakości i trwałości. Jest to też najdroższa z opcji.
Zakup używanego filtra jest ryzykowny ze względu na niepewny stan, co za tym idzie potencjalnie krótką żywotność.
Regenerowany filtr jest dobrym rozwiązaniem, jeśli wybieramy zaufaną firmę oferującą wysoką jakość usług i gwarancję. Pozwala to zaoszczędzić pieniądze przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności układu oczyszczania spalin. Warto dokładnie sprawdzić ofertę i upewnić się, że regenerowany filtr spełni wymagane oczekiwania.
Masz pytania?
Zadzwoń!
Chętnie doradzimy

Regeneracja filtra DPF – oszczędność i ekologia
Regeneracja filtra DPF może być dobrym kompromisem między kosztem związanym z wymianą na nowy, a jakością, pod warunkiem, że wybierzemy sprawdzoną firmę specjalizującą się w regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów, dającą ewentualną gwarancję. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto sprawdzić stan obecnego filtra – jeśli nie ma on mechanicznych uszkodzeń wkładu, przetopień regeneracja może być opłacalna i przywrócić pełną sprawność podzespołu.
Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych?

Prawidłowo eksploatowany filtr cząstek stałych (regularnie oczyszczany z gromadzącej się sadzy) może mieć naprawdę bardzo długą żywotność, porównywalną z żywotnością całego pojazdu.
Głównymi czynnikami wpływającymi na nienaganny stan DPF jest .jego regularna regeneracja, odpowiedni codzienny styl jazdy, unikanie wyłącznie krótkich tras, regularne serwisowanie pojazdu oraz jakość stosowanego paliwa.
Jazda na zapchanym DPF – jakie mogą być konsekwencje?
Zablokowany filtr DPF wpływa negatywnie na działanie układu wydechowego i napędowego. Może on powodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym, co z kolei może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, zaworów EGR lub innych elementów układu wydechowego. Objawy zapchania DPF to m.in. problemy z uruchomieniem silnika, spadek mocy, nagłe zwiększenie obrotów, wyższe zużycie paliwa, wydobywanie się z rury wydechowej intensywnego zapachu spalin. Wskazane jest wykrycie błędów P2463 i P2002 w sterowniku.
Komentarze