Czyszczenie filtra cząstek stałych w samochodzie można wykonać samodzielnie, jednak wymaga to odpowiedniego preparatu i zachowania ostrożności. Do usuwania osadów z filtra DPF bez jego demontażu stosuje się specjalistyczne środki chemiczne, takie jak Liqui Moly, K2 DPF Cleaner czy JETCHEM DPF Super Cleaner. Te preparaty skutecznie rozpuszczają zanieczyszczenia wewnątrz filtra, ale przed ich użyciem należy dokładnie zapoznać się z instrukcją aplikacji. Takie środki mogą być skuteczne w przypadku niewielkich osadów, jednak dla optymalnej kondycji komponentu warto regularnie wykonywać wypalanie DPF podczas jazdy. Dodatkowo przynajmniej raz w roku warto skorzystać z profesjonalnej regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie, aby zapewnić jego długotrwałą efektywność.
Masz pytania?
Zadzwoń!
Chętnie doradzimy
Jak wymusić wypalanie filtra DPF?
Użytkownik samochodu powinien utrzymywać wysokie obroty silnika oraz zwiększoną prędkość, aby skutecznie przeprowadzić proces samooczyszczania filtra DPF. Alternatywnie, wypalanie filtra DPF na postoju polega na podniesieniu obrotów silnika do zakresu 2500–3500 obr./min przez określony czas. Podczas tego procesu sterownik silnika zwiększa dawkę paliwa, co umożliwia spalenie zgromadzonej w filtrze cząstek sadzy. Ważne jest, aby regularnie kontrolować stan tego komponentu, aby uniknąć jego zatykania i kosztownej wymiany.
Czy można wyłączyć samochód podczas regeneracji filtra DPF?
Nie powinno się wyłączać silnika samochodu podczas regeneracji filtra DPF, ponieważ proces ten wymaga utrzymania odpowiedniej temperatury, która jest osiągana tylko przy pracy jednostki. Jeśli silnik zostanie wyłączony, regeneracja zostanie przerwana, co może skutkować jej niepełnym przebiegiem i uszkodzeniem filtra cząstek stałych. W skrajnych przypadkach częste przerywanie wypalania może doprowadzić do całkowitego zapchania DPF, a w konsekwencji do konieczności jego wymiany.
Regeneracja DPF w serwisie – metoda hydrodynamiczna
Regeneracja filtra cząstek stałych metodą hydrodynamiczną polega na wykorzystaniu specjalistycznych maszyn, które za pomocą strumienia wody pod wysokim ciśnieniem skutecznie usuwają sadzę i popioły nagromadzone w komponencie. Dzięki tej metodzie woda dociera nawet do trudno dostępnych miejsc, eliminując zanieczyszczenia bez ryzyka ich ponownego osadzania się. Mycie wodne pod ciśnieniem jest szczególnie zalecane w przypadkach, gdy tradycyjna metoda wypalania nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Proces ten przywraca pełną przepustowość filtra cząstek stałych, poprawiając jego funkcjonalność i wydajność.
Komentarze
Polecam regenerację w BOSCH Pawlik. Czyściłem dla lata temu i dalej spokój z filtrem DPF :)
Ja próbowałem umyć karcherem, ale nie poskutkowało. Lepiej odesłać do firmy która się tym zajmuje się