W takiej sytuacji należy jak najszybciej zwrócić się o pomoc do specjalistów, którzy zdiagnozują stan wszystkich komponentów samochodu. Bardzo często powyższe symptomy występują podczas awarii innych podzespołów, dlatego ważna jest szybka reakcja i prawidłowa diagnoza. Filtr cząstek stałych DPF i FAP można wyczyścić za pomocą środka chemicznego lub czyszczenia hydrodynamicznego w serwisie. O ile czyszczenie DPF bez demontażu przyniesie efekty na chwilę, o tyle fachowe czyszczenie z wykorzystaniem nowoczesnych technik, wiedzy i doświadczenia specjalistów pozwoli przywrócić parametry pracy elementu, które są zbliżone do pierwotnych.

Ile wytrzyma DPF po czyszczeniu?
Przy prawidłowej eksploatacji pojazdu filtr DPF / FAP po regeneracji wytrzyma około 200 tysięcy kilometrów. Aby móc go utrzymać w tak dobrym stanie przez dłuższy czas, należy stosować się do zaleceń od producenta, w tym zwracać uwagę na jakość tankowanego paliwa, a także aplikować dodatki, które pomagają chronić i czyścić podzespół w trakcie codziennej eksploatacji. Co więcej, należy uzupełniać olej z dobrym składem, o niskiej zawartości siarczanów i fosforanów. Dodatkowo w dalszym ciągu trzeba regularnie serwisować auto i sprawdzać stan pozostałych podzespołów oraz systematycznie wypalać filtr cząstek stałych w trasie tudzież na postoju.
Czy po czyszczeniu DPF trzeba wymienić olej?

Przeprowadzenie serwisowego wypalania filtra cząstek stałych jest już ostatecznością, natomiast trzeba wiedzieć, że po jego wykonaniu obowiązkowa jest wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oleju. W przeciwnym razie wspomniany olej stopniowo utraci swoje właściwości smarne, co wpłynie na poprawną pracę jednostki napędowej. Zwracamy także szczególną uwagę na częstotliwość wykonywanego wypalania filtra DPF / FAP. Zbyt częste podejmowanie się takich prób może zakończyć się awarią czujnika temperatury i doprowadzić do trwałego zniszczenia podzespołu (popękanie, stopienie). Oznacza to również, że jeśli chciałbyś umówić się na specjalistyczną regenerację DPF w serwisie, a specjaliści zdiagnozowaliby trwałe, mechaniczne uszkodzenie części, proces czyszczenia nie dojdzie do skutku.
Jak wymusić wypalanie DPF?
Jeżeli ma dojść do skutecznego wypalenia sadzy z filtra cząstek stałych DPF w silniku Diesla, należy pokonać dłuższą trasę (np. na autostradzie). Dzięki temu spaliny wystarczająco się nagrzeją, przez co gazy wydechowe z łatwością się wypalą. Rolą kierowcy jest utrzymanie stałych i podwyższonych obrotów (od 2500 do 3500 obr./min), jazda z prędkością od około 80 do 120 km/h oraz powstrzymanie się od gwałtownego hamowania (jeśli jest to możliwe, to zalecane jest hamowanie silnikiem). Spokojna podróż zgodna z zaleceniami producenta powinna zaowocować w bezproblemowym udrożnieniu podzespołu. Warto także wiedzieć, że samooczyszczanie filtra cząstek stałych w trasie często zachodzi samoczynnie i niekiedy kierowcy nawet nie zdają sobie z tego sprawy. Należy jednak zachować ostrożność i nie gasić pojazdu, nie upewniając się wcześniej, że DPF został całkowicie wypalony.
Komentarze
Witam. Czy Panstwa regeneracja zmieni mi normę z euro 3 na euro 4? Pozdrawiam