SCR (selektywna redukcja katalityczna) to technologia stosowana w celu redukcji emisji tlenków azotu (NOx) z silników wysokoprężnych. AdBlue, znany również jako DEF, jest płynem stosowanym w systemach SCR. AdBlue składa się głównie z wody destylowanej i 32,5% roztworu mocznika. Kiedy AdBlue jest wtryskiwane do gorących gazów spalinowych w układzie wydechowym, ulega termicznemu rozkładowi na amoniak i dwutlenek węgla. Amoniak następnie reaguje z tlenkami azotu w obecności katalizatora, co skutkuje powstaniem azotu i pary wodnej, które są znacznie mniej szkodliwe dla środowiska. Podsumowując, AdBlue jest kluczowym składnikiem, który umożliwia funkcjonowanie systemu SCR, ale sam SCR to technologia redukcji emisji, a AdBlue jest jedynie jednym z elementów niezbędnych do jej działania. Nietrudno się także domyślić, że wyłączenie całego układu SCR ze sterownika jednostki napędowej jest niezgodne z obowiązującym prawem. Zatem za czyn ten będą groziły poważne konsekwencje.
Komentarze
Super artykuł!