Baza wiedzy

Jak zbudowany jest filtr DPF?

Filtr cząstek stałych pozwala zatrzymać i zneutralizować szkodliwe cząstki sadzy. Sam układ jest nieskomplikowany - jego budowa przypomina tłumik środkowy. Standardowy model DPF najczęściej zbudowany jest z ceramicznego wkładu, który zamknięty jest w szczelnej, metalowej obudowie.

19 lipca 2024

Sam filtr DPF składa się z ceramicznego korpusu, który znajduje się w obudowie (puszce), wykonanej ze stali nierdzewnej. Wewnątrz całego korpusu wykonane są niewielkie kanaliki ułożone względem siebie równolegle, tworząc siatkę. Każdy z nich posiada zatkany jeden z końców, od strony wlotowej albo dolotowej. Kanały wykonane są z węglika krzemu, który pokryty jest tlenkiem glinu oraz ceru. Ścianki kanalików są porowate, dzięki czemu zatrzymują cząstki sadzy. Cena filtra cząstek stałych jest wysoka ze względu na wykonanie powłoki katalitycznej kanałów. W celu wychwytywania szkodliwych substancji stosuje się drogie domieszkowane pierwiastki takie jak platyna, złoto.
Urządzenie jakim jest filtr DPF jest częścią układu wydechowego, a ulokowane jest za katalizatorem. Największa emisja sadzy występuje podczas rozruchu jednostki napędowej i pracy w niskiej temperaturze. Każde mocniejsze dodanie gazu to również większa emisja.

Filtr cząstek stałych

Dodaj komentarz

Dodaj nowy komentarz o filtrach dpf fap

Oceń wpis
Aktualna ocena: 4.78
Ta witryna jest zabezpieczona przez reCAPTCHA Google. Prywatność Warunki
Dodaj nowy komentarz o filtrach dpf fap

Komentarze

Na ten moment nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Bądź pierwszy!
Zadzwoń 724 803 803

Nasz ekspert udzieli niezbędnych informacji

lub

Zostaw nam swój numer

Podaj nam swój numer VIN, aby idealnie dopasować części do Twojego pojazdu