Sam filtr DPF składa się z ceramicznego korpusu, który znajduje się w obudowie (puszce), wykonanej ze stali nierdzewnej. Wewnątrz całego korpusu wykonane są niewielkie kanaliki ułożone względem siebie równolegle, tworząc siatkę. Każdy z nich posiada zatkany jeden z końców, od strony wlotowej albo dolotowej. Kanały wykonane są z węglika krzemu, który pokryty jest tlenkiem glinu oraz ceru. Ścianki kanalików są porowate, dzięki czemu zatrzymują cząstki sadzy. Cena filtra cząstek stałych jest wysoka ze względu na wykonanie powłoki katalitycznej kanałów. W celu wychwytywania szkodliwych substancji stosuje się drogie domieszkowane pierwiastki takie jak platyna, złoto.
Urządzenie jakim jest filtr DPF jest częścią układu wydechowego, a ulokowane jest za katalizatorem. Największa emisja sadzy występuje podczas rozruchu jednostki napędowej i pracy w niskiej temperaturze. Każde mocniejsze dodanie gazu to również większa emisja.
Komentarze