Filtr cząstek stałych można wyczyścić następującymi metodami:
1. Czyszczenie hydrodynamiczne, które polega na przepłukaniu wnętrza filtra wodą z detergentem pod ciśnieniem. Dzięki temu z podzespołu usuwane są zalegające zanieczyszczenia.
2. Obróbka termiczna DPF / FAP – filtr cząstek stałych jest umieszczany w specjalnym piecu indukcyjnym, w którym panuje bardzo wysoka temperatura. Ten rodzaj czyszczenia ma zagwarantować wypalenie sadzy. Nie jest to jednak polecana metoda przywracania podzespołowi parametrów, gdyż często kończy się trwałym uszkodzeniem komponentu.
3. Czyszczenie filtra cząstek stałych sprężonym powietrzem – filtr DPF / FAP jest wkładany do maszyny, w której jest przedmuchiwany sprężonym powietrzem, co powoduje usunięcie nagromadzonych osadów.
4. Czyszczenie chemiczne – najprostsza i najtańsza z metod udrażniania filtra cząstek stałych. Wystarczy zaopatrzyć się w specjalny preparat, przeczytać instrukcję i zaaplikować go zgodnie ze wskazówkami.
5. Wypalanie DPF w serwisie – metoda praktykowana w ostateczności, między innymi, wtedy gdy filtr DPF nie jest w stanie się samodzielnie oczyścić. Po ukończonym dopalaniu podzespołu należy wymienić olej silnikowy łącznie z filtrem oleju.
Komentarze