Można wyróżnić 3 tryby regeneracji filtra DPF:
• regeneracja pasywna – w której to sadza jest neutralizowana samoczynnie, podczas dłuższej jazdy i przy normalnej pracy silnika. Jest najkorzystniejszym typem regeneracji, ponieważ nie wymaga dodatkowych czynności i nie obciąża nadmiernie silnika.
• regeneracja aktywna – ta z kolei jest inicjowana i kontrolowana przez sterowanik silnika, który zwiększa dawkę paliwa oraz podnosi prędkość obrotową silnika,
• regeneracja wymuszona – wykonywana jest ręcznie za pomocą specjalistycznego urządzenia diagnostycznego. Pojazd podpina się do komputera i drastycznie zwiększa temperaturę spalin.
Oprócz tych trzech głównych typów regeneracji DPF, istnieją również inne metody, takie jak czyszczenie hydrodynamiczne i regeneracja chemiczna. Sposób dobiera specjalista, po ocenie stanu DPF.
Istotne jest regularne sprawdzanie i w razie potrzeby regeneracja filtra cząstek stałych, aby utrzymać optymalną wydajność silnika i zmniejszyć emisję spalin
Komentarze