NAJNOWOCZEŚNIEJSZY SERWIS W POLSCE!
Regeneracja filtrów
DPF/FAP/SCR i katalizatorów
Profesjonalne czyszczenie z zastosowaniem metody hydrodynamicznej
Technologia oraz rozwój
W Bosch Service Pawlik wykorzystujemy najnowocześniejsze technologie do regeneracji podzespołów zarówno diesla, jak i benzyny. Nasza specjalność to hydrodynamiczne czyszczenie filtrów DPF/FAP i katalizatorów. Metoda ta pozwala na bezpieczne i skuteczne usunięcie zanieczyszczeń, sadzy oraz popiołu, przywracając podzespołom pełną wydajność. Proces czyszczenia jest stosunkowo krótki, co pozwala szybko przywrócić pojazd do pełnej sprawności.
Skuteczność czyszczenia metodą wodną jest bardzo wysoka, co potwierdzają wydruki parametrów regenerowanych podzespołów. Dokładna analiza przepustowości przed czyszczeniem i po jego przeprowadzeniu wykazuje, że regenerowane przez nas filtry osiągają parametry nowych części, co oznacza, że nadal mogą pełnić swoją istotną funkcję w układzie wydechowym.
SPRAWDŹ CENĘ
Wyszukaj
po numerze VIN
Podaj VIN, a my dobierzemy filtr DPF/FAP, katalizator, który idealnie pasuje do Twojego samochodu
Filtr DPF/FAP oraz katalizator to kluczowe elementy układu wydechowego współczesnych samochodów, zwłaszcza tych z silnikami Diesla. Ich głównym celem jest oczyszczanie spalin i ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Dzięki nim możemy cieszyć się czystszym powietrzem i zmniejszyć negatywny wpływ transportu na środowisko.
Regularne serwisowanie i czyszczenie filtrów DPF/FAP i katalizatorów ma bezpośredni wpływ na wydajność, trwałość i ekologię Twojego samochodu.
Szczegóły usługi regeneracji filtrów DPF/FAP/SCR
i katalizatorów w Bosch Service Pawlik
W Bosch Service Pawlik możesz skorzystać z usługi regeneracji filtrów DPF/FAP oraz katalizatorów samochodowych, a także zamówić nowe podzespoły tego typu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i nowoczesnemu wyposażeniu pracowni, oferujemy usługi najwyższej jakości, przywracając pełną sprawność układów wydechowych pojazdów. Zarówno czyszczenie, jak i ich zakup nowych części, to szybka w realizacji procedura, na którą otrzymujesz aż 2 lata gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów.
Transport kurierem
Zamawiamy kuriera,
a Ty nie martwisz się wysyłką
Realizacja usługi
1 dzień
roboczy
Czyszczenie filtra
Najnowsza technologia
hydrodynamiczna
Gwarancja
2 lata gwarancji
bez limitu kilometrów
Wydruki parametrów
Dane przed i po
czyszczeniu filtra
Dostępni dla Ciebie
Nasi konsultanci
do Twojej dyspozycji
Regeneracja DPF
Nowe życie dla Twojego filtra
Często zadawane pytania
Regeneracja filtra cząstek stałych (DPF) może być skutecznym rozwiązaniem, ale są sytuacje, w których nie warto jej przeprowadzać. Przede wszystkim, jeśli filtr jest poważnie uszkodzony mechanicznie, np. pęknięty lub stopiony, regeneracja nie przyniesie oczekiwanych efektów, a dalsza eksploatacja może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Również w przypadku, gdy filtr jest ekstremalnie zapchany do tego stopnia, że standardowe metody regeneracji nie są w stanie usunąć zanieczyszczeń, wymiana na nowy filtr może być jedynym rozsądnym rozwiązaniem.
Kolejnym przypadkiem, w którym regeneracja nie ma sensu, jest sytuacja, gdy pojazd był użytkowany w sposób uniemożliwiający prawidłowe wypalanie sadzy w filtrze. Krótkie trasy i częste uruchamianie silnika na zimno powodują, że filtr zapycha się szybciej i regeneracja może stać się tylko chwilowym rozwiązaniem problemu. Jeśli filtr DPF był wielokrotnie regenerowany i jego żywotność dobiega końca, kolejna regeneracja może nie być w stanie przywrócić pełnej sprawności.
Metod regeneracji filtrów cząstek stałych jest wiele, natomiast najskuteczniejsze jest czyszczenie hydrodynamiczne DPF. Pozostałymi sposobami na udrożnienie filtrów DPF / FAP są: czyszczenie pneumatyczne, termiczne, falami ultradźwiękowymi, a także środkami chemicznymi. Użytkownicy swoich Diesli muszą pamiętać również o wypalaniu podzespołu w trasie lub na postoju (w zależności od panujących warunków. Regeneracja filtrów DPF / FAP jest bardzo ważna dla utrzymania podzespołu w dobrej kondycji przez długi czas. Ceny czyszczenia elementu układu wydechowego w serwisie rozpoczynają się od 400 zł, co stanowi ekonomiczną alternatywę dla kosztownej wymiany.
Poruszanie się Dieslem na długich trasach to dobra metoda odblokowująca filtr DPF. W takich warunkach spaliny osiągają temperaturę wystarczającą do skutecznego czyszczenia podzespołu. Ten proces zachodzi automatycznie i zwykle jest niezauważalny dla kierowcy. Natomiast użytkowanie pojazdu głównie w mieście, zwłaszcza na krótkich dystansach, może szybko prowadzić do zatkania filtra cząstek stałych z powodu niedostatecznych warunków do jego samooczyszczania. Pamiętaj, że wypalanie DPF podczas jazdy samochodem może trwać od 15 do 30 minut.
Filtry cząstek stałych (DPF) nie wymagają regularnej wymiany w taki sposób, jak olej czy filtry powietrza, ale ich skuteczność zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, rodzaj paliwa i warunki eksploatacji. W idealnych warunkach, filtr DPF może działać nawet do 200 000 kilometrów, jednak aby zachować jego skuteczność, należy regularnie monitorować jego stan.
Jeśli Twój pojazd jest często używany na krótkich trasach, co uniemożliwia pełne wypalanie sadzy, filtr może zapychać się szybciej, co skróci jego żywotność. W takich przypadkach warto rozważyć częstsze sprawdzanie stanu DPF i ewentualną regenerację, aby uniknąć konieczności wymiany. Kiedy zauważysz objawy takie jak spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa, lub częste zapalanie się kontrolki DPF, może to być sygnał, że filtr zbliża się do końca swojej żywotności i wymaga wymiany.
Nie zapominaj o tym – dbając o regularne wypalanie filtra podczas dłuższych tras i monitorując jego stan, możesz wydłużyć jego żywotność. Jednak gdy DPF zaczyna sprawiać problemy, nie zwlekaj z jego wymianą, aby uniknąć kosztownych napraw silnika i innych komponentów.
Filtry cząstek stałych (DPF) powinny być wymieniane, gdy osiągną granicę swojej żywotności lub gdy regeneracja przestaje być skuteczna. Typowo, filtry te mogą działać przez 100 000 do 200 000 kilometrów, jednak rzeczywisty czas ich użyteczności zależy od warunków eksploatacji. Jeśli często jeździsz na krótkich trasach, gdzie silnik nie ma szansy na pełne wypalenie sadzy, DPF może zapchać się szybciej, co wymaga wcześniejszej interwencji.
Sygnały, że czas na wymianę filtra, to spadek mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa, częste uruchamianie trybu regeneracji, a także zapalanie się kontrolki DPF. Jeśli zauważysz te objawy, nie zwlekaj z wymianą filtra, ponieważ przeciążony i niesprawny DPF może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń silnika i układu wydechowego.
Nie przeocz tego momentu – regularne monitorowanie stanu filtra cząstek stałych i szybka reakcja na problemy zapewni dłuższą żywotność Twojego pojazdu i ochroni przed kosztownymi naprawami.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych to proces przywracania ich pełnej sprawności poprzez dokładne czyszczenie, naprawę i kalibrację. Wtryskiwacze benzynowe z czasem mogą się zapychać zanieczyszczeniami pochodzącymi z paliwa, co prowadzi do spadku wydajności, nierównej pracy silnika, zwiększonego zużycia paliwa, a nawet trudności z uruchomieniem pojazdu.
Podczas regeneracji wtryskiwacze są demontowane i poddawane szeregowi procesów, w tym czyszczeniu ultradźwiękowemu, które skutecznie usuwa nagromadzone osady. Następnie wszystkie zużyte lub uszkodzone elementy, takie jak uszczelki czy iglice, są wymieniane na nowe. Po naprawie wtryskiwacze są kalibrowane i testowane, aby upewnić się, że działają prawidłowo, zapewniając optymalne rozpylenie paliwa i ciśnienie.
Regeneracja jest zazwyczaj tańszą alternatywą dla zakupu nowych wtryskiwaczy, a jednocześnie może przywrócić ich funkcjonowanie do poziomu bliskiego fabrycznemu. Jest to szczególnie korzystne rozwiązanie dla osób, które chcą zachować wysoką wydajność silnika bez ponoszenia dużych kosztów związanych z wymianą na nowe części.