Najnowsze artykuły ze świata filtrów
Silniki benzynowe działają w taki sposób, że ich spaliny mają wyższą temperaturę, co sprawia, że proces wypalania sadzy występuje rzadziej. Podczas normalnej eksploatacji sadza jest częściowo usuwana z filtra GPF, co eliminuje potrzebę ekstremalnych warunków, jakie są wymagane do samooczyszczania DPF.
SCR (selektywna redukcja katalityczna) to technologia stosowana w celu redukcji emisji tlenków azotu (NOx) z silników wysokoprężnych. AdBlue, znany również jako DEF, jest płynem stosowanym w systemach SCR. AdBlue składa się głównie z wody destylowanej i 32,5% roztworu mocznika.
AdBlue stosuje się głównie w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, aby spełniały one surowe normy emisji spalin, takie jak Euro 6 w Europie. Technologia ta jest szczególnie popularna w pojazdach użytkowych oraz osobowych, które korzystają z technologii selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Katalizatory mogą być regenerowane, o ile nie są uszkodzone mechanicznie. Proces czyszczenia polega na usunięciu zanieczyszczeń i osadów, które gromadzą się wewnątrz podzespołu podczas jego eksploatacji, co pozwala przywrócić jego pierwotne parametry.
Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy.
Posiadanie filtra cząstek stałych (DPF) jest niezbędne nie tylko ze względów prawnych, ale również dla ochrony środowiska, naszego zdrowia i poprawy pracy silnika. DPF zmniejsza emisję szkodliwych substancji.
Filtr cząstek stałych można wyczyścić niżej przedstawionymi metodami.
Istnieje kilka metod regeneracji DPF. Wybór zależy od stanu zapchania, dostępnych możliwości czy budżetu. W przypadku lekko zapchanych filtrów można spróbować regeneracji pasywnej lub aktywnej. Bardziej zanieczyszczony filtr może wymagać regeneracji wymuszonej lub hydrodynamicznej.
Filtr cząstek stałych pozwala zatrzymać i zneutralizować szkodliwe cząstki sadzy. Sam układ jest nieskomplikowany - jego budowa przypomina tłumik środkowy. Standardowy model DPF najczęściej zbudowany jest z ceramicznego wkładu, który zamknięty jest w szczelnej, metalowej obudowie.
Zarówno DPF, jak i FAP to filtry cząstek stałych stosowane w silnikach Diesla, ale różnią się między sobą pewnymi cechami i technologiami, szczególnie w zakresie sposobu wypalania sadzy.
Filtry DPF (filtry cząstek stałych) są zaprojektowane tak, żeby eliminować cząstki stałe z gazów wydechowych, które powstają w silnikach diesla w wyniku użytkowania pojazdu.
Nasz ekspert udzieli niezbędnych informacji
lubPodaj nam swój numer VIN, aby idealnie dopasować części do Twojego pojazdu