Aktualności

Najnowsze artykuły ze świata filtrów

Tytuł wpisu Czytaj więcej
30 lipca 2024
Czym się różni GPF od DPF?

Silniki benzynowe działają w taki sposób, że ich spaliny mają wyższą temperaturę, co sprawia, że proces wypalania sadzy występuje rzadziej. Podczas normalnej eksploatacji sadza jest częściowo usuwana z filtra GPF, co eliminuje potrzebę ekstremalnych warunków, jakie są wymagane do samooczyszczania DPF.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
30 lipca 2024
Czy SCR to AdBlue?

SCR (selektywna redukcja katalityczna) to technologia stosowana w celu redukcji emisji tlenków azotu (NOx) z silników wysokoprężnych. AdBlue, znany również jako DEF, jest płynem stosowanym w systemach SCR. AdBlue składa się głównie z wody destylowanej i 32,5% roztworu mocznika.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
30 lipca 2024
W jakich samochodach stosuje się AdBlue?

AdBlue stosuje się głównie w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, aby spełniały one surowe normy emisji spalin, takie jak Euro 6 w Europie. Technologia ta jest szczególnie popularna w pojazdach użytkowych oraz osobowych, które korzystają z technologii selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).

Tytuł wpisu Czytaj więcej
30 lipca 2024
Czy katalizator się regeneruje?

Katalizatory mogą być regenerowane, o ile nie są uszkodzone mechanicznie. Proces czyszczenia polega na usunięciu zanieczyszczeń i osadów, które gromadzą się wewnątrz podzespołu podczas jego eksploatacji, co pozwala przywrócić jego pierwotne parametry.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
19 lipca 2024
Jakie objawy daje zapchany filtr DPF?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
19 lipca 2024
Dlaczego posiadanie filtra cząstek stałych jest konieczne?

Posiadanie filtra cząstek stałych (DPF) jest niezbędne nie tylko ze względów prawnych, ale również dla ochrony środowiska, naszego zdrowia i poprawy pracy silnika. DPF zmniejsza emisję szkodliwych substancji.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
19 lipca 2024
Jakie są metody czyszczenia filtra DPF?

Filtr cząstek stałych można wyczyścić niżej przedstawionymi metodami.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
19 lipca 2024
Jakie są rodzaje regeneracji filtra cząstek stałych?

Istnieje kilka metod regeneracji DPF. Wybór zależy od stanu zapchania, dostępnych możliwości czy budżetu. W przypadku lekko zapchanych filtrów można spróbować regeneracji pasywnej lub aktywnej. Bardziej zanieczyszczony filtr może wymagać regeneracji wymuszonej lub hydrodynamicznej.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
19 lipca 2024
Jak zbudowany jest filtr DPF?

Filtr cząstek stałych pozwala zatrzymać i zneutralizować szkodliwe cząstki sadzy. Sam układ jest nieskomplikowany - jego budowa przypomina tłumik środkowy. Standardowy model DPF najczęściej zbudowany jest z ceramicznego wkładu, który zamknięty jest w szczelnej, metalowej obudowie.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
19 lipca 2024
Jaka jest różnica między DPF a FAP?

Zarówno DPF, jak i FAP to filtry cząstek stałych stosowane w silnikach Diesla, ale różnią się między sobą pewnymi cechami i technologiami, szczególnie w zakresie sposobu wypalania sadzy.

Tytuł wpisu Czytaj więcej
19 lipca 2024
Funkcja i rola filtra DPF w samochodach z silnikami diesla

Filtry DPF (filtry cząstek stałych) są zaprojektowane tak, żeby eliminować cząstki stałe z gazów wydechowych, które powstają w silnikach diesla w wyniku użytkowania pojazdu.

Zadzwoń 724 803 803

Nasz ekspert udzieli niezbędnych informacji

lub

Zostaw nam swój numer

Podaj nam swój numer VIN, aby idealnie dopasować części do Twojego pojazdu